31 July, 2011

Best Day Ever I Think

A very GOOD NIGHT to all readers
mak ai .. malam-malam buta ni speaking pulak aku ni..
ok-2 jom kite dgr cerite aku yg best gile-2 ni..
ARE YOU READY ?
aden ready ha *loghat nogori
ready belako *takigtloghatape (:
asl mcm tu ?
tu trademark grup kite org..
ismah nogori
Akhir takingat (:
sob sob sbb xsame group..
btw aku da agk da..
redha je a..
mule-2 kiteorg smpai,
buat aktiviti mcm-2
di bahagikan kumpulan
Ismah kum 1 (hijau)
Akhir kum 2 (purple) *samedengansyahirahazurapulaktuhaijelesjeles
then ade taklimat..
bla bla bla bla bla
then g jungle trekking
aku excaited lebih haha...
akhir risaw kowd..
banggenye aku sbb ade org risaw .. (: 
die suroh ain jage aku...
p/s: aku same group ngn die..
then da masuk tu kene lalu kat air..
ni yg aku xsuke..
basah kasut aku...
tp sebelah je sbb aku langkah
*badjet kaki panjang..
then da naik-2 bukit sume tuh..
ade ke patot die soh turun bukit gune tali..
aku xamek gambar la..
cikgu xbg bwk phone
tp ade contoh , aku pinjam gambar dari cik google



lebih kurang cam ni ha
tp lagi curam siket a...
pergh kecut gile perot aku..
kalau jatoh ade yg mati tu beb..
akhir group 2 turon dulu..
tp akhir tak turon , akhir tolong tarik tali dr atas..
so aku lah yg turon dulu ..  haiyo =,=
bile da mule turon aku dgr bdak-2 kat atas ckp..
wah bdk warne purple tu pegang kuad r...
die sorg je tarik tali tu pown xdehal..
semangat budak warne purle tu tarik..
hahaha ... aku suke gile dgr..
tp pape pown FOKUS terlepas tali tu ade mati aku,..
so aku pown turon dgn secepat yg mungkin...
da turon lege siot..
aku tahu ade sorg lagi yang lege..
ce teke ce teke..
xtahu ? adelah org tu...
AKHIR lah.. kan ? kan ? tol x ?
aku turon tggu ain then masuk hutan lagi...
da sampai kat satu tmpt tu tggu yg lain..
bile sume da ade..
cikgu soh berbaris sbb nak masuk hutan lagi..
aku bole dikire dpn la jugak...
nak thu knp ? sbb lelaki dpn..
aku nak dok ngn AKHIR ,,
hee ,, :) ..
pastu cikgu tarik die..
cikgu ckp kamu dok blakang ngn adan
perghh menyirap je aku...
tp xpe ,, it doesn`t matter..
aku pown jalan lah meredahi hutan rimbe yg tebal tu..
ayat mcm tebal sgt je hutan tu kan..
bile stop uh kan ..
akhir ngelat die beratur dpn..
yeahh skenye..
tp die bkn dpn aku..
die dpn skali lah...
tp xpe dkt jgk...
then jalan2 pastu balik dom ...
malam solat maghrib + tazkirah dr ustaz Jasmi..
then ade ceramah kepimpinan dr cikgu Roslan
pastu ? inilah saat-2 yang aku tggu...
sesi pungguk atau name top die sesi burung hantu..
masuk hutan,mlm-2 dlm gelap mate tertutup....
dok sorg-2 nak nagis pun ade..
da duduk tu ade lah HANTU-2 yang kacaw-2 aku..
takot tau.. tp tetap stedy...
control ayu .. bajet brani..
hantu tu dtg bisik ka telinge aku.. die ckp
hey manusia kenape kau dudok sini..
hey manusia !
ini tmpt aku la ,, MANUSIA !
lame siut die merepek kt telinge aku..
mase die nak blah die ckp...
cu ikot nenek cu..
cu ikot nenek cu..
huahua aku dgr suare dah taw tu cikgu..
haiyo =,= seram x seram ?
tp aku bace al-FATIHAH & Selawat byk-2
sbb sebelum pergi akhir da pesan ..
die risaw sgtsgtsgt kowd kat aku yg comel ni..
heee :)
then ketue kumpulan carik lah anak-2 buahnye..
da jumpe suke sgtsgt.. sbb igt kn pas ni balik tido...
pergh rupe-2 nye ade lg satu..
jln-2 then cikge soh stop..
tggu yg lain...
mase kt situ aku dgr akhir tnye syera ? kau ok?
jeles tahu ! bkn nak tnye awek die ni..
pas semue da ade cikgu terangkan,,
cikgu ckp kamu semue kene jalan sorang-2
bukak mate.. jalan lurus je..
kat sane kamu akn jumpe pondok kecil & kubo cine..
haiyo =,= kecut plus pus perot aku...
cm biase aku grup 1 pergi dulu..
mule ketue aku g..
haha ! aku org nombo due !
takowtnye ! lepas die jln aku jln !
akhir da pesan sebelom aku pergi.. (:
p/s : aku perempuan pertame keyh !
bile da jalan-2 tuwh .....
aku nampak mcm warne hitam atas jalan raye tu..
aku igtkan lopak air..
bile da dekat aku nampak org beb terbaring..
tu blah kanan..
blah kiri ade prg nga duduk...
lg la aku selawat byk-2
jln secepat yg mungkin..
then aku nampak ketue aku !
lege rase !
kat sane ade cikgu hani, cikgu musalma & cikgu azlinda..
then dok situ tggu semue org lepas..
yeah org yg aku tggu-2 da sampai..
tatkala yg lain takot nak jalan ..
aku n akhir duduk bercerite...
dibawah cahaye lampu mlm yg terang..
wah romantik nye date mlm-2,,
pes time kowd ...
lame la jgk mase dowk situ aku nengok byk bdk2 pompuan nangis..
aku x.. aku berani !
hehe :) aku dok ngn akhir n azani bercerite ape yg kiteorg nampak..
bile sume dah sampai..
cikgu kate lepas nak jln lagi..
WTH ?
whattheheaven tau..
then aku pergh..
bile nak tido ni ?
cikgu tnye nak tak ??
bdk-2 kate xnk
cikgu kate kalau taknak esok pukol lime mesti bgn !
lege nye aku..
then jalan balik bilik...
da sampai cikgu kate lampu suluh ade dkt dewan
aku nampak akhir aku nak soh die amekkan..
tp die da jalan dulu da..
so aku pun pergi lah...
aku thu die da amekkan..
aku ckp thanks
balik dom kemas-2 cuci muke..
basoh kaki , curi bantal kat katil org (:
then tido !
hari pertame sudah selesai ..
dalam post kedue aku akn ceritekan tentang hari kedua pula ye ..bye bye bye..

0 budak comel: